de ada » Joi Dec 02, 2004 11:57 am
ÃŽn paralel cu sondajul de opinie prin telefon pe care l-am efectuat, am organizat o acţiune de investigare a opiniei publice pe site-ul nostru, tocmai pentru ca rezultatele să fie cât mai relevante. Sondajul de opinie a fost efectuat pe un eşantion de 100 de persoane, alese aleator din cartea de telefon. Sondajul afişat pe site-ul nostru a corespuns cu investigarea telefonică.
Astfel, în opinia a 43,2% dintre subiecţii chestionaţi, primarul ar trebui să acorde audienţe săptămânale, dar să rezolve problemele oraşului, în timp ce numai 5,2% cred că primarul ar trebui să vorbească zilnic cu oamenii.
Am decis prezentarea rezultatelor acestor două variante de răspuns, în condiţile în care le sunt cele mai relevante, prezentând doi poli opuşi ai atitudinilor colective faţă de primar. Cei care consideră că primarul trebuie să acorde audienţe săptămânale şi să rezolve problemele oraşului, fac parte din categoria de populaţie care înţelege ideea de administraţie publică, rolul şi atribuţiile primarului. Cealaltă categorie reprezintă segmentul de populaţie, care vede în persoana primarului mai degrabă un psiholog decât edilul-şef, responsabil de administrarea eficientă a Aiudului.
Problema cea mai importantă a oraşului, enunţată de aiudenii chestionaţi este starea drumurilor, în proporţie de 47%, urmată imediat de curăţenie, variantă optată de 35 % din subiecţi. Ţinem să precizăm faptul că sistemul de curăţare a domeniului public este în curs de optimizare, în condiţiile în care, până acum curăţenia se efectua în mod haotic. Primarul municipiului a dispus ca operaţiunea în discuţie să fie făcută în timpul nopţii, iar această modalitate s-a dovedit a fi eficientă. Din păcate, asociaţiile de proprietari nu au preluat încă acest model, ceea ce explică zonele necurăţate corespunzător. ÃŽn curând însă, această situaţie va fi şi ea remediată.